skip to Main Content

DJ Sportscars International Ltd (DAX) is een familiebedrijf met meer dan twintig jaar ervaring in het ontwerpen en produceren van kitcars. Begonnen als een glasvezel molding bedrijf zijn ze overgegaan naar kitcars, en zijn nu een van de toonaangevende fabrikanten van kitcars, op basis van een reeks ontwerpen die onze reputatie hebben gevestigd als marktleider in deze industrie.

Alle kits zijn ontworpen en vervaardigd met elk juist detail, dus de auto kan snel worden gemonteerd met een beetje hulp van een van onze uitgebreide montage gidsen, tegen een redelijke prijs. Het stimuleren van de klanten om waardevolle feedback dat de technische en sales team in staat stelt om fijn af te stemmen zowel product als servicekwaliteit. De prijs uitsplitsing van de componenten die nodig zijn, zonder verborgen kosten.

Het belangrijkste van alles, wordt de klant als individu behandeld. Grote belangstelling wordt genomen in de voortgang van alle DAX auto’s, en vaak ontwikkelt zich tot langdurige vriendschappen met hun bouwers als gevolg.

Dus neem de tijd, kom en zie de auto’s hoe ze worden gemaakt en praat met de ontwerpers en ingenieurs. Het is belangrijk dat u uw kit bestellen bij een bedrijf waarop je kunt vertrouwen – een bedrijf dat kwaliteit kan bieden voor je geld en de service die garant staat voor uw auto.

Voor Dax Cars UK was het de doelstelling om een betaalbare, handelbare, lichte maar rasechte sportwagen te ontwikkelen. In tegenstelling tot de Lotus Super 7, biedt de Rush plaats aan diverse moderne motoren. Zoals vier, zes en acht cylinder motoren en zelfs motorfietsmotoren zoals de Hayabusa Turbo, behoren tot de mogelijkheden. Ook is de binnenruimte in de Rush ten opzichte van concurrenten zeer ruim.

Door gebruik te maken van Ford- of BMW-componenten is de Rush onderhoudsvriendelijk, minder storingsgevoelig en economisch zeer verantwoord. Ook is gebleken dat de waarde van de Rush stabiel is.

Het chassis is van het type “multi-tubed triangulated steel space frame”. De body is van het type “composite reinforced moulded fibreglass”, waardoor deze zeer sterk is. Optioneel kan er gekozen worden voor aluminium zijpanelen en/of aluminium motorkap.

Van de Dax Rush zijn inmiddels vier uitvoeringen :

  1. Rush De Dion, met De Dion achterwielophanging.
  2. Rush IRS, onafhankelijke achterwielophanging.
  3. Rush Quadra, vierwiel aangedreven. Deze maakt gebruik van Ford Sierra Cosworth 4 x 4 ‘running gear’.
  4. Rush MC (alleen als De Dion), chassis voor motorfietsmotoren.

De eerste drie uitvoeringen zijn ook als Rush LWB leverbaar (Long Wheel Base). Met 7,5 cm meer lengte in de cockpitruimte, zodat deze geschikt is voor grotere bestuurders. Dit lijkt niet veel, maar in combinatie met een verlaagde vloerplaat is dit echt de ruimste Super 7-replica die er is op de markt.

Back To Top