Home › Forums › Techniek › Motor › Audi 1.8T in Caterham? › Reageer op: Audi 1.8T in Caterham?
Audi 1.8T in Caterham?
Ik zou het een leuke uitdaging vinden om er een audi in te hangen echter vrees ik dat he tniet gat lukken tenzij je een kortere carterpan kunt vinden. Donkervoort gebruikt het origineel en heeft de D8 enkele centimeters hoger gemaakt om de audi onder de kap te krijgen. Dus lijkt het mij dat he tlastig is om nog bodenvrijheid te houden. Toch al iets wat shaars is in seven land.
Verder neemt de turbo nogal wat ruimte in. Ik weet dat er in zwitserland of Duitsland mensen zijn geweest die de motor van een Honda S2000 hebben gebruikt die schijnt minder hoog te zijn. Als alternatief is de Toyota zoals in een Elise zit ook een alternatief te zijn.
Maar voor je begint ik ben hier ook ooit eens aanbegonnen niet met een Audi maar met een Rover in een Xflow chasis en je komt waanzinnig veel tegen en denk dat zelfs de Duratec niet eenvoudig in te bouwen is in een ouder chasis om die ook alleen maar voorkomt in de nieuwe CSR wat ook weer een heel ander chasis is t.o.v. de oude.
Mijn idee hierover Ik zou iets doen wat bekend is of het niet te doen.
Sieds