Home › Forums › Techniek › Motor › Audi 1.8T in Caterham? › Reageer op: Audi 1.8T in Caterham?
Audi 1.8T in Caterham?
Rugier,
Je hebt gedeeltelijk gelijk!
Belangrijker als veel vermogen is de setup van de auto.
Mijn auto is b.v. leuk op de openbare weg, maar mij het aanremmen van een bocht op het circuit zijn mijn veren te zacht.
Suurmans kunst (lef) is ook erg belangrijk.
Ik ben voor ongeblazen motoren. De turbo komt meestal te hard in (de Audi schijnt een uitzondering te zijn, daarom was ik deze topic gestart b.t.w.).
Ik heb een aantal trackday’s tegen alleen Caterham’s gereden. Ik verlies het van auto’s die betere veren en banden hebben, maar kom er weer bij op het rechte stuk.
Wat ik merk is dat de eerste ervaring “de kick van het snele rijden”, op een gegeven moment “normaal” wordt. Je wil dan meer…
Misschien ben ik tehoog ingestapt… maar ik ben nu op het punt aangekomen dat het sneller of anders moet.
Op blatchat heeft iemand een vliegtuig tekoop. Ik heb daar geschreven dat ik met het rijden van een Seven, dezelfde “trill” hoop te beleven als zweefvliegen dit is me echter met nog geen andere sport gelukt.
Herbert heeft inderdaad een aantal mooie auto’s. D. heeft met ons ooit in eenzelfde race cursus gezeten (circa 1994 MG comp / De Vries). Ze reed toen in een gele Porsche GT2.
Groeten,
Q.