skip to Main Content

Home Forums Techniek Motor Audi 1.8T in Caterham? Reageer op: Audi 1.8T in Caterham?

Anoniem
Inactief

Audi 1.8T in Caterham?

Q, dat neem ik direct aan. Mijn aarzeling is alleen: wat heb je er aan. Jaren geleden waren we met M&M ergens in Frankrijk toen de discussie ontstond met Benno (van Ommeren), die een Donkervoort had met een 2 liter-motor met turbolader. Goed voor zo’n 240 pk of zo. Daar was niet mee te rijden met dat ding wat je wist nooit wanneer de turbo ‘in’ kwam. Volgens mij heeft hij het ding ook van de hand gedaan. Mijn 110 pk is wel wat weinig, zelfs ik zou wel iets meer willen maar ik stel me zo voor dat bij de 150 pk ik het ook wel gehad heb.
De vraag is dus: heb je echt wat aan dat grote vermogen of is het meer leuk om te hebben maar verder kun je er niet zoveel mee.
Nog zo’n verhaal.
Eens waren we met de club op de luchtmachtbasis in Venray. Daar waren o.a. sprintwedstrijden uitgezet. Mocht ik starten tegen Denise (weet haar achternaam niet meer) van Herbert Overdijk in zijn Donkervoort met heel, heel veel vermogen en traction-control.
Vlag valt, ruim als eerste was ik bij de pylon, daarna pas haalde ze me in.
Moraal: al dat vermogen leverde dus niets op,
Rugier.
Ps. Ik mag hier graag wat over zeuren, dat mag duidelijk zijn, R.

Back To Top