- Dit onderwerp bevat 29 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 8 maanden geleden door
Anoniem.
-
AanmakerOnderwerp
-
28/06/2008 om 22:41 #13046
Anoniem
InactiefWie heeft er een Audi motor in een caterham of andere seven gebouwd?
Wat is hiermee de ervaring?
Ik heb nu een K-series mer 220 PK. Het wordt duur en onbetrouwbaar als ik verder ga. Van de Duratec ben ik niet zo kapot, dus zoek ik een alternatief.
Groeten,
Q.
-
AanmakerOnderwerp
-
AuteurAntwoorden
-
-
03/09/2013 om 19:43 #13053
Anoniem
InactiefAudi 1.8T in Caterham?
is er iemand die hier ooit nog wat mee heeft gedaan. Met andere woorden is er inmiddels een Caterham met een Audi hetzij in aanbouw hetzij rijdend.
Het blijft een dijk van een motor met veel potentieel.
Sieds
Sieds Eitens
-
19/12/2011 om 17:41 #13054
Anoniem
Welwel, wat een gedonder om afstand.
Wel, je kunt ook met het zweefvliegtuig, je hebt toch zo’n mooie cursus gevolgd. Landen dat zal dan ook wel weer lukken, maar tja… het opsteigen dan moet je even op een goed windje wachten.Arno
-
19/12/2011 om 01:30 #13056
Anoniem
Rugier,
Eind Januari zijn we klaar met de verbouwing, daarna ben je van harte welkom!! De koffie staat klaar in de Seven bar…
Sil
-
18/12/2011 om 23:47 #13057
Anoniem
Rugier,
Jij hebt toch een caravan!
Die kan bij mij op de oprit. Je hebt dan nog plaats over voor je voortent!
Groeten,
Quirin
p.s. wij zijn toevallig met dezelfde soort upgrades bezig, niks bijzonders!
-
18/12/2011 om 23:27 #13059
Anoniem
Jozef en Maria….. Wat is dit voor geheimtaal? Waar zijn jullie mee bezig? Kunnen jullie ook ‘gewone-mensen-taal’ gebruiken zodat minkukels als ik het ook kunnen begrijpen?
Maar alle gekheid op een stokje, jullie houden wel de gang erin!
Sil, ik kom toch graag eens bij je kijken (Quirin, je woont te ver weg),
Rugier. -
18/12/2011 om 23:03 #13060
Anoniem
Shit! Sil!
Jij houdt niet van half werk!
Ik heb hier ook aan gedacht, maar met alle andere opties (pushrod en zo..) kan ik net zogoed helemaal opnieuw beginnen, temeer omdat mijn uitlaat links zit.
Ik heb ook aan de Duratec gedacht, voordat ik de R400 inbouwde. Alle onderdelen die ik nu koop (DTA ECU) zijn ook voor de Duratec te gebruiken, dus je weet maar nooit!
Groeten,
Quirin
-
18/12/2011 om 18:35 #13061
Anoniem
Hallo Quirin,
Wij gaan de Duratec 2,3 liter, 250 pk plaatsen. Ziet er gelikt uit, kleppendeksel, waterrail en uitlaat van raceline, de rest van Minister-power.
Ook die kunnen we pas eind januari ophalen.groetjes,
Sil
-
16/12/2011 om 19:31 #13062
Anoniem
Bel Arno eens…
Die weet wat er in een Caterham zou kunnen ik weet dat hij een audi met variable PK’s in een Caterham heeft gebouwd, kon je elektrisch kiezen tussen 180 tot 280 of zelfs meer? PK’s.Francois
-
08/12/2011 om 12:47 #13063
Anoniem
Bij speedon zijn ze nu bezig om een 2liter toyota in tebouwen. Het viel mij op dat dit een erg kleine motor is. ik zelf was bij hun om eens tekijken naar een 1600cc 4age 20v voor in mijn silva. Aardige jongens en ze weten waar ze het over hebben. Kijk maar eens op hun site http://www.speedon.nl
groet Emile
-
06/12/2011 om 14:16 #13064
Anoniem
Piet de Boer (importeur van de VM)heeft in zij VM chassis een golf V6 gelepeld. Hij kan je vertellen wat voor problemen dat opleverd. Maar het past er in!
Alfred -
05/12/2011 om 17:36 #13065
Anoniem
Ik zou het een leuke uitdaging vinden om er een audi in te hangen echter vrees ik dat he tniet gat lukken tenzij je een kortere carterpan kunt vinden. Donkervoort gebruikt het origineel en heeft de D8 enkele centimeters hoger gemaakt om de audi onder de kap te krijgen. Dus lijkt het mij dat he tlastig is om nog bodenvrijheid te houden. Toch al iets wat shaars is in seven land.
Verder neemt de turbo nogal wat ruimte in. Ik weet dat er in zwitserland of Duitsland mensen zijn geweest die de motor van een Honda S2000 hebben gebruikt die schijnt minder hoog te zijn. Als alternatief is de Toyota zoals in een Elise zit ook een alternatief te zijn.
Maar voor je begint ik ben hier ook ooit eens aanbegonnen niet met een Audi maar met een Rover in een Xflow chasis en je komt waanzinnig veel tegen en denk dat zelfs de Duratec niet eenvoudig in te bouwen is in een ouder chasis om die ook alleen maar voorkomt in de nieuwe CSR wat ook weer een heel ander chasis is t.o.v. de oude.Mijn idee hierover Ik zou iets doen wat bekend is of het niet te doen.
Sieds
-
04/12/2011 om 20:07 #13066
Anoniem
Quirin,
Nu is dit een autootjessite maar zweefvliegen heeft dezelfde kick ls caterhammen dus eigenlijk mag het wel. Ik ben solo gegaan op de ASK 23 en heb mezelf meteen bijna vermoord. Nu bezig met de theorie voor het brevet, zal wel veel tijd gaan kosten. Moeten maar eens een seven-met-vliegen-evenement organiseren,
Rugier. -
04/12/2011 om 17:33 #13067
Anoniem
Rugier,
Mooi in een ASK 21 heb ik leren vliegen daarna solo op een K7 en uiteindelijk op een K8. Gestopt na de theorie voor het ZVB. Mijn ideaal is een Dimona (ik weet niet of ik dit goed schrijf).
Je begrijpt dan het gevoel en dat niets dit kan compenseren
Groeten,
Q.
-
04/12/2011 om 15:40 #13068
Anoniem
Quirin,
Precies zo is het mij vergaan. Je wil wel sneller maar, in mijn geval, ben te onhandig en heb er ook niet de fut voor om mijn autootje sneller te laten gaan. Ik steek mij energie op dit moment liever in andere zaken zoals……………… zweefvliegen.
Het rare is dat daar een omgekeerde ervaring aan de hand is.
Als jij in je Caterhammetje negentig rijdt dan is dat een slakkegangetje, daar val je bij in slaap. Op het moment van landen gaat een zweefvliegtuig, een gewone ASK 21, precies even hard: negentig kilometer. En dat ervaar je als een bloedgang.
Het heeft dus te maken met andere factoren dan alleen de absolute snelheid, psychologische factoren?
Rugier. -
03/12/2011 om 23:51 #13070
Anoniem
Rugier,
Je hebt gedeeltelijk gelijk!
Belangrijker als veel vermogen is de setup van de auto.Mijn auto is b.v. leuk op de openbare weg, maar mij het aanremmen van een bocht op het circuit zijn mijn veren te zacht.
Suurmans kunst (lef) is ook erg belangrijk.
Ik ben voor ongeblazen motoren. De turbo komt meestal te hard in (de Audi schijnt een uitzondering te zijn, daarom was ik deze topic gestart b.t.w.).
Ik heb een aantal trackday’s tegen alleen Caterham’s gereden. Ik verlies het van auto’s die betere veren en banden hebben, maar kom er weer bij op het rechte stuk.
Wat ik merk is dat de eerste ervaring “de kick van het snele rijden”, op een gegeven moment “normaal” wordt. Je wil dan meer…
Misschien ben ik tehoog ingestapt… maar ik ben nu op het punt aangekomen dat het sneller of anders moet.
Op blatchat heeft iemand een vliegtuig tekoop. Ik heb daar geschreven dat ik met het rijden van een Seven, dezelfde “trill” hoop te beleven als zweefvliegen dit is me echter met nog geen andere sport gelukt.
Herbert heeft inderdaad een aantal mooie auto’s. D. heeft met ons ooit in eenzelfde race cursus gezeten (circa 1994 MG comp / De Vries). Ze reed toen in een gele Porsche GT2.
Groeten,
Q.
-
03/12/2011 om 18:52 #13071
Anoniem
Q, dat neem ik direct aan. Mijn aarzeling is alleen: wat heb je er aan. Jaren geleden waren we met M&M ergens in Frankrijk toen de discussie ontstond met Benno (van Ommeren), die een Donkervoort had met een 2 liter-motor met turbolader. Goed voor zo’n 240 pk of zo. Daar was niet mee te rijden met dat ding wat je wist nooit wanneer de turbo ‘in’ kwam. Volgens mij heeft hij het ding ook van de hand gedaan. Mijn 110 pk is wel wat weinig, zelfs ik zou wel iets meer willen maar ik stel me zo voor dat bij de 150 pk ik het ook wel gehad heb.
De vraag is dus: heb je echt wat aan dat grote vermogen of is het meer leuk om te hebben maar verder kun je er niet zoveel mee.
Nog zo’n verhaal.
Eens waren we met de club op de luchtmachtbasis in Venray. Daar waren o.a. sprintwedstrijden uitgezet. Mocht ik starten tegen Denise (weet haar achternaam niet meer) van Herbert Overdijk in zijn Donkervoort met heel, heel veel vermogen en traction-control.
Vlag valt, ruim als eerste was ik bij de pylon, daarna pas haalde ze me in.
Moraal: al dat vermogen leverde dus niets op,
Rugier.
Ps. Ik mag hier graag wat over zeuren, dat mag duidelijk zijn, R. -
01/12/2011 om 23:53 #13073
Anoniem
Beste Rugier,
Uit een “eenvoudig” K- motortje kun je ook 240 PK krijgen (Kost wa, maor dan hedde ok wa!).
Over Engelse techniek wordt af en toe wat lacherig gedaan, maar de K- serie bevat techniek, die zo uit een race motor komt!
Groeten,
Q.
-
30/11/2011 om 17:31 #13074
Anoniem
Leuke discussie, jammer dat ik niks van snap, dat ligt overigens aan mij, doe het maar met een eenvoudig K-motortje,
Rugier. -
29/11/2011 om 19:20 #13075
Anoniem
Hey Q.
Ik zou als ik jouw was martin born (megasportscars.nl) eens bellen.
Hij kan het je heel erg fijn uitleggen.
De audi is voor een turbo-blok een hele ‘lieve’ motor,dus geen verglijk met de oudere cosworth(TURBO GAT)ssschhhIk denk zelf niet dat je het blok in je caterham krijgt,
omdat het te hoog is. Vele hkt’s met zetec bouwen om naar audi, ze hebben dan wel de hoge neus(motorkap)van een nieuwer type nodig.Trouwens bij de audi zit de uitlaat ook rechts!
aan duratec motoren 2.0 en 2.3 kan ik ook nog wel aankomen.
Gr roel Timmermans hkt
-
28/11/2011 om 02:29 #13076
Anoniem
Dick,
Ik heb je site bekeken. Mooi werk!
Q.
-
28/11/2011 om 02:14 #13077
Anoniem
Alfred,
Klopt, 2.0 L kan tot circa 230 PK (stalen krukas / drijfstangen enz.) en de 2.3 L tot circa 280 PK. De laatste maakt echter veel minder toeren.
Je komt dan echter op circa GBP 7.000,- tot 8.000,- uit!
Ik heb hier aan gerekend toen ik mijn R400 kocht. Het nadeel van de Duratec is ook dat de uitlaat aan de rechter kant zit (zit nu links).
Mijn idee is echter dat de Audi 1.8T meer mogelijkheden heeft en relatief goedkoop en betrouwbaar is. Koen Donkers in Erp verkoopt mototrn (5 km van mij vandaan) en er is iemand in Mook die de motoren inbouwt, ik ben echter zijn naam kwijt.
Mijn motor heeft nu circa 220 PK en ik wil naar circa 260 PK.
Groeten,
Q.
-
27/11/2011 om 23:31 #13078
Anoniem
Het blok van de Duratec komt orspronkelijk van Mazda. In England zijn er voldoende bedrijfjes die uit het blok 240 PK peutern. Overgens zonder turbo! Kost wel het een en ander, maar dan heb je ook wat!
Alfred -
27/11/2011 om 20:43 #13079
Anoniem
Ik heb afgelopen winter 2005/2006 een Duratec gemonteerd in mijn Dax Rush Ik ben zeer tevreden over het resultaat zonder turbo of andere nokkenassen maar alleen een KMS met andere injectors en thottle bodys.De auto is snel te rijden maar vooral zeer prettig rustig te berijden misschien niet geschikt om mee te racen maar dat is een Dax volgens mij toch niet. http://members.lycos.nl/geys/photoalbum10.html
Dick
-
27/11/2011 om 19:09 #13080
Anoniem
wel eeen beetje off-topic, maar foto’s van de oplossing met de spatborden vind je ook op http://www.rst-v8.com (= auto uit Dubai).
Q.
-
27/11/2011 om 18:46 #13081
Anoniem
Sil,Ja, maar als je op http://www.blatchat.com kijkt (Lotus Seven Club UK – mijn naam TopQ1967). Wordt er aangegeven dat er geen (verstelbare) rollbar nodig is. Er is ook een discussie over de schokbrekers, Nitron’s vs Freestyle.
Daarom plaats ik liever Intrax.Het nadeel van de extra wide Freestyle setup vind ik dat je bredere achter spatborden nodig hebt(MOG). Ik zit nu in Nigeria en kan je geen foto’s mailen van een oplossing die ik van iemand uit Dubai heb gezien (aluminium strip tussen spatbord en carroserie).
Ik ben morgen avond in Dubai, misschien ontmoeten we elkaar daar. Als je nog vragen hebt, laat het me maar weten (hij heeft er een RST V8 in zitten).Ik zit iedere 14- dagen in de UK, als je een keer onderdelen nodig hebt, laat het me maar weten. De eerst volgende keer is 6-8 december.
Groeten,
Quirin
-
27/11/2011 om 17:55 #13082
Anoniem
Wij zijn vorig jaar bij Gary geweest, en we gaan de tweede week van december weer naar hem toe om de spullen op te halen. Dit soort bende kom je overal in de UK tegen, verklaart een beetje waarom ze de totale auto industrie zijn kwijt geraakt.
Heb je de verstelbare anti-roll bar nog gezien?
-
27/11/2011 om 17:43 #13083
Anoniem
Sil,
Voordat ik een R400 motor in mijn Caterham plaatste heb ik ook aan een Duratec gedacht. De 2.3 L komt uit een truck! en is eigenlijk niet geschikt. De 2 L heeft een aantal van de zelfde problemen als de K- series. Cosworth heeft deze motoren zover ik weet niet ontworpen, maar bouwt er nu kits voor. Zelf geven ze aan dat dit niet de meest geschikte motor is voor race aplicaties!
Leuk dat jij de pushrod susp. ook wilt platsen. Dit heb ik ook aangegeven in “Winterwerk”. I wil alleen andere schokbrekers gebruiken (Intrax). Heb jij de onderdelen al voor de ombouw? Ben je al bij Gary May geweest? Echt schrikken! Typisch Engels.
Ik kom graag een keer kijken.
Groeten,
Q.
-
27/11/2011 om 11:41 #13084
Anoniem
Vergat te vertellen dat er een SV achteras en een inboard suspension van Freestyle in komt.
-
27/11/2011 om 11:37 #13085
Anoniem
Waarom geen Duratec,het is een top motor, ontwikkeld bij Cosworth en historisch gezien hoort Ford bij Lotus. (Caterham)
Wij gaan een Caterham met Duratec bouwen, als we bezig zijn zal ik je het laten weten kun je misschien langs komen als je in de buurt ben.
-
-
AuteurAntwoorden
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.