skip to Main Content

Home Forums Techniek Motor benzinepomp met kuren . .

• Aanmaker
    Onderwerp
    Anoniem
    Inactief

De elektrische pomp in mijn Westfield (Facet en nu ook het type van Caterham) vertonen op een gegeven moment vreemde kuren. Het kan een paar jaar goed gaan maar dan
    ineens stopt de pomp en dan sta je aan de kant! Daar wil ik vanaf. Ik wil weer een mechanische pomp op mijn
    CVH motor. Is er een type geschikt in combinatie met
    dubbele Webers? Of kan ik ergens anders een pompje mechanisch aandrijven? Heeft iemand tips?

Weergave van 4 reactie threads
  • Auteur
    Antwoorden
      Anoniem
      Inactief

benzinepomp met kuren . .

Mischien nog een open deur, maar bij die Facet pompen helpt het als je ze monteert met de onderkant onder, en dus niet horizontaal!

Reinier

Anoniem
      Inactief

Niet mijn vraag maar wel een goed idee. Hé wat mooi he internet 🙂 Zelfs ik als antitechneut kan en begrijp dit. Ik zet er meteen een filter tussen (met het pijltje de juiste kant op, ik snap het!)

Groet en bedankt,

Robert

Anoniem
      Inactief

Hoi,een vastgelopen (electrische) benzinepomp wil nog wel eens aan de praat te krijgen zijn door hem eventjes om te polen. Als dit lukt, houd hem dan met de perszijde in een benzinebadje zodat hij zichzelf schoonspoelt.Succes.
      Groet, Peter

Anoniem
      Inactief

Mijn leercurve was blijkbaar beter dan die van paul:-)

Mij heeft het ‘maar’ 2 pompen gekost, nummer 3 draait nu (met inderdaad een filter tussen tank en pomp)al zo’n 20.000 km!

mvg

Harm

Anoniem
      Inactief

Heb je een filter tussen je tank en je pomp? Zo niet dan zou ik er een tussen zetten. Ik heb 3 pompen gesloopt vanwege troep uit de tank, na het plaatsen van een filtertje van 5 euro nooit geen problemen meer gehad.

Paul van der Knijff

Weergave van 4 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Back To Top