skip to Main Content

Home Forums Te koop aangeboden Caterham HPC 2.0 16V

• Aanmaker
    Onderwerp
    Paul de Jong
    Deelnemer

Vanwege mijn leeftijd en de weinige kilometers die ik rij, met mijn in licentie gebouwde Lotus Super Seven, denk ik erover na, met pijn in mijn hart, een nieuwe eigenaar hiervoor te zoeken.

De auto is in 1995 in Engeland op de weg gekomen, is door Caterham gebouwd en door mijzelf in 2007 geïmporteerd en op Nederlands kenteken gezet. De milage-stand was toen nog geen 25.000 miles en nu nog geen 47.000 miles.

Het betreft een HPC-uitvoering met een 2 liter Vauxhall motor met 16 kleppen, dubbele bovenliggende nokkenassen en dubbele Weber carburateurs. Volgens de specificaties heeft de motor 175 pk vermogen.

Het onderhoud is steeds door mijzelf uitgevoerd: olie van het carter, versnellingsbak, differentieel, remsysteem en oliefilter zijn net vervangen; evenals een aantal modificaties: druklager van de koppelingsgroep, elektrische benzine pomp met meer opbrengst, diverse rode koelwater slangen, accu switch, starter button met zwaardere bekabeling, aluminium kofferbodem. Een scheur in de carterpan is een aantal jaar geleden aluminium gelast en een scheur in de uitlaatdemper is in de loop van de jaren twee keer gelast in rvs. Verder zit er in het rechter achterspatbord een spinneweb scheurtje en het linker voorspatbord een scheurtje. Het lakwerk ziet er nog steeds goed uit op een paar bultjes na aan de rechterzijde waar men in Engeland indertijd de lange voorschermen vervangen heeft door wielschermen.

Elk jaar heeft de auto een APK-keuring gehad en om de drie jaar getaxeerd voor de verzekering. De taxatiewaarde is meer dan 28.000 Euro.

Er zitten diverse reserve delen bij: kleinere startmotor, Engelse koplampen, elektrische benzine pomp, benzineslang, ruitenwissers, 2 wiellagers, koppelingsplaat, drukgroep en lagers, originele startknop, diverse Weber onderdelen.

Weergave van 0 reactie threads
Weergave van 0 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Back To Top