skip to Main Content

Home Forums Techniek Motor Distributieriem

• Aanmaker
    Onderwerp
    Anoniem
    Inactief

Allen,

Ik ben overal aan het zoeken maar kan niet vinden na hoeveel tijd/kilometers de distributieriem van een zetec blacktop vervangen moet worden.

Iemand hier meer informatie over?

Groet

Joey van den Bogaert

Weergave van 0 reactie threads
  • Auteur
    Antwoorden
      Anoniem
      Inactief

Distributie riem Zetec Blacktop

Hoi Joey,

Eerlijk gezegd weet ik het ook niet en ben nu ook wel geinteresseerd.

Ik ga maar gewoon eens vragen bij een Ford Dealer wat er in het onderhoudsboekje staat van een Mondeo uit 2003 of zo. Zij zullen het toch wel weten. Ook Piet de Boer moet het weten. Kan ik ook eens bellen.

Zodra ik meer weet zet ik het of het forum. Als jij sneller bent hoor ik het graag.

Greetz

Alfred

Anoniem
        Inactief

distributiesnaar

Mannen,

Normaal gaat een distributieriem 80000 km of 60 maanden mee.

Maar in onze sevens is de omgeving waar de snaar zich bevind niet te vergelijken met een gewone auto dus ik vervang hem iedere 40000 km en dan vervang ik ook gelijk alle keerrollen en de waterpomp.

Kosten van dit alles een kleine 300 euro.

Groet

Daan

Anoniem
          Inactief

Distributiesnaar

Hoi Daan,

Dank voor je info. Ik zal de mijne dus nu moeten vervangen. Doe jij het zelf? of laat je het doen?

Hoor het graag van je.

Greetz

Alfred

Anoniem
          Inactief

Distributie

Hoi Alfred,

Ik ben niet zo van de vuile handen, dus laat ik het in mijn garage doen. Die hebben het juiste gereedschap en doen zulk werkt regelmatig. Wel neem ik een vrije dag en help ik altijd mee ( dus toch nog vuile handen aan het eind van een gezellige dag). Ik probeer het een beetje om en om te doen, bij een Caterham zoals ik die heb moet de pannenspons die in het carter zit ieder 2 jaar vervangen worden. Distributie is bij mij zo’n beetje om de drie a’ vier jaar ik rommel daar een beetje mee, zodat ik niet alles tegelijk heb.

Groeten

Daan

Weergave van 0 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Back To Top