skip to Main Content

Home Forums Techniek Motor hoe vind je de foute klepstoter?

• Aanmaker
    Onderwerp
    Anoniem
    Inactief

Dit weekend op het Midland circuit kreeg mijn 7 met CVH, 8 klepper, 1.6i Turbo Ford Motor in één keer het geluid alsof hij een kapotte hydraulische klepstoter had.

M’n 7 dus laten afkoelen en rustig naar huis gereden. (150 km) De hele terugweg het geluid niet gehoord. Thuis de motor nog net ietsje meer belast, maar het geluid was niet meer te horen..

Kan het zijn dat m’n olie door de hitte tijdelijk te dun is geweest? Of heb ik toch een kapotte hydraulische klepstoter? Zo ja, hoe vind ik die als het geluid pas te horen is als ie erg heet is??

Weergave van 2 reactie threads
  • Auteur
    Antwoorden
      Anoniem
      Inactief

hoe vind je de foute klepstoter?

Als je een seven van je laatste centen rijdt, tja…
      Maar koop nou gewoon een setje nieuwe, kost tegenwoordig niet zo veel meer, toch…

Anoniem
      Inactief

Ik ben benieuwd of anoniem mij kent… m’n laatste centen? Ik kan me niet herinneren dat ik die heb uitgegeven…
      Maar goed. bedankt voor de waardevolle tip!

Anoniem
      Inactief

Hallo toine,

waarschijnlijk heb je even hoog in de toeren gezeten, dan hebben de hydraulische lifters de neiging om zichzelf op te pompen. Als het toerental stationair wordt is de druk en frequentie zo laag dat de stotters weer “leeglopen” naar hun normale niveau en loopt de motor weer goed. lapmiddel een beetje ATF door de olie. Anders nieuwe stotters bij voorkeur ” high rev”

Groeten Alfred

Weergave van 2 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Back To Top