skip to Main Content

Home Forums Techniek Motor hoge carterdruk

• Aanmaker
    Onderwerp
    Anoniem
    Inactief

Ik heb het volgende probleem met mijn Ford 2L ohc motor met EFI ex VEGE cup motor als ik flink gas geef lekt er olie via de olie vul dop. Ik heb nu een vuldop gebruikt waar je een slang aan kunt doen ik heb deze aan gesloten direct aan het carter dit gaf niet het gewenste resultaat. Nu zit ik te denken om er een olie tankje er tussen te plaatsen wie heeft ervaring met dit probleem of weet iemand een oplossing?

gr. Dick

Weergave van 3 reactie threads
  • Auteur
    Antwoorden
      Anoniem
      Inactief

hoge carterdruk

Inderdaad een bekend probleem, ik heb de originele carterventilatie pot vergroot en met een 15 mm inwendige slang verlengd naar een externe opvangpot.
      Slang van vuldop kan daar ook naar toe evt., ik heb de mijne dicht gemaakt. Nu al een hele tijd van alle problemen verlost.

Jan Willem

OHC 2,0 l 11:1 compressie en dellorto’s Tpm >7000

Anoniem
      Inactief

hoge carterdruk

Ook ik heb dit probleem. Ondanks revisie van het motorblok (Cosworth Turbo) blijft de carterdruk hoog en zoekt de olie naar alternatieve uitgangen. Als oplossing heb ik een expansietankje laten maken die de olie opvangt en de lucht wel kwijt kan. Ook scheelt het aanzienlijk als je je oliepeil een derde boven minimum houd als maximum. Succes Frans

Anoniem
      Inactief

hoge carterdruk

hoeveel olie heb je erin zitten
      teveel olie geeft ook meer druk
      +is de org. carter ontluchting wel goed open??
      dan hebben snelle motoren bij hoge toeren allemaal
      veel druk! een over loop potje is dan ook geen schande
      maar er mag natuurlijk niet te veel uit komen
      (motor slijtage)

Anoniem
      Inactief

hoge carterdruk

Dick,

ik denk dat je moet beginnen met de oorzaak van je probleem. Ik denk dat je eerst eens de compressie in al je cilinders moet meten. Wellicht dat je gewoon een bebroken zuigerveer hebt waardoor de carterdruk te hoog wordt.

Reinier

Weergave van 3 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Back To Top