- Dit onderwerp bevat 16 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 8 maanden geleden door
Anoniem.
-
AanmakerOnderwerp
-
28/06/2008 om 22:55 #13417
Anoniem
InactiefSevenwetenschappers,
Ik zit met een probleempje, mijn carter lekt olie en niet zo’n klein beetje ook. Is er iets aan te doen zonder het carter te verwijderen? Dacht dat er misschien in de handel spul is ala het spul dat je in je radiator kan doen om het te dichten.
Hopenlijk weten jullie Sevenwetenschappers er een simpele oplossing voor zodat ik zondag naar Zandvoort kan komen.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Alert Jan van Vliet -
AanmakerOnderwerp
-
AuteurAntwoorden
-
-
28/04/2012 om 16:05 #13423
Anoniem
InactiefLassen Carter
Tot op heden is alles droog onder mijn Seven.
Heb zondag een prima dag gehad, heb de kustroute terug genomen, en dat beviel prima en voordat ik de Seven in de garage zette alles nog geinspecteerd. En heb gister kunnen constateren dat alles nog droog was.
My baby is dry again 🙂Bedankt voor de goede adviezen.
Albert JanPS Jullie kunnen dinsdag zelf constateren of alles nog droog is nder mijn Seven want dan ga ik van start voor de twede 7Avondrit van dit jaar. Dus wellicht zie ik jullie dan.
-
24/04/2012 om 21:51 #13426
Anoniem
InactiefLassen Carter
Nu dan…de ultieme vraag! Is zondag gebleken of het carter nu dicht is?
-
24/04/2012 om 14:02 #13427
Anoniem
InactiefLassen Carter
Had ik dus toch niet zo’n vreselijk dom idee!
Rugier. -
24/04/2012 om 09:14 #13428
Anoniem
InactiefLassen Carter
Waar denk je dat daar het carter zit?
Gr Arno
-
23/04/2012 om 21:49 #13429
Anoniem
InactiefLassen Carter
Discussie toch nog niet gesloten.
Het is alleen maar om te melden, dat Ceta Bever vroeger een kneedbaar aluminium had, dat heette Metaguppa.
Ik weet niet ofdat het nog bestaat, maar het carter van mijn JLO-tje is de rest van zijn leven dicht gebleven.
Nou niet leuk gaan doen, hij leefde langer dan een dag… na de reparatie.
Gr Arno. -
22/04/2012 om 00:14 #13430
Anoniem
InactiefLassen Carter
Heeren,
De carter is gelast en zondag zal blijken of alles droog blijft.
Bedankt nogmaals voor de goede zorgen.Groeten,
Albert Jan -
21/04/2012 om 13:43 #13431
Anoniem
InactiefLassen Carter
Klopt inderdaad Bison heeft een epoxy wat ze positioneren als kneedbaar metaal. Handig voor een tijdelijk oplossing maar niet definitief. Lastig te verwerken want het moet 100% vet vrij zijn wat met een carterpan heel erg lastig is, zonder hem te demonteren. Ik heb het weel eens gebruikt voor een aluminium carter van een motorfiets en dat werkt goed, op dun plaatstaal als een carterpan van Albert Jan is het denk ik geen aanrader en als hem dan toch demonteerd dan knn je ook maar beter gelijk lassen.
Lassen is altijd beter. En overal is wel iemand die redelijk metaal kan lassen. Eee beetje vakgarage moet dat kunnen. Aluminium lassen is specialisten werk.Sieds
Sieds
Sieds Eitens
-
21/04/2012 om 11:59 #13432
Anoniem
InactiefLassen Carter
Om wat voor motor gaat het eigenlijk??
-
21/04/2012 om 11:48 #13433
Anoniem
InactiefLassen Carter
Om deze diskussie dan nog wat langer te maken,
D’r zal vast en kitsoort in de handel zijn die goed hecht en warmte- en olie-bestendig is…
Echter een lekkende karterpan, gevuld met olie, hoe kun je daar kit op smeren? Dat hecht toch noot!
Schoonvegen en ontvetten met wasbenzine, misschien opruwen en dan dichtkitten? Er BLIJFT toch olie stromen uit de scheur? Gaat nooit lukken (zeg ik dan).
Om te kitten moet de olie eruit, pan demonteren, van binnen en van buiten vetvrij maken, ook de randen van de scheur(!) en dan pas kitten.
Zeg nou zelf, zoveel werk voor zo’n prutsoplossing?
Als thuiskomertje kun je het proberen, maar verder???En in dit geval: Als je dan toch lassen moet aan je stalen karterpan, las er dan gelijk een dikkere beschermplaat onder…
Veel sukses en rij voorzichtig! -
21/04/2012 om 01:30 #13435
Anoniem
InactiefLassen Carter
Nee, dan heb je niet goed gelezen of ik was niet geheel helder. Het is geen kneedbaar ‘hout’ maar een substantie op basis van twee componenten kunststof met een vulling van metaaldeeltjes.
Het verschil tussen hout en metaal heb ik nog steeds moeite mee, ik kom ook net kijken…..
Rugier. -
21/04/2012 om 00:58 #13436
Anoniem
InactiefLassen Carter
Sommige caravans zijn van hout. Carters niet.
Schijnt o.a. iets te maken te hebben met de vettige omgeving waarbinnen zo’n ding moet fucntioneren.
Kneedbaar hout ? Centrale verwarming ?
Kun je dan ook houtrot in je carter krijgen ? Of misschien houtworm ?
Rugier, beperk je nou tot caravans. Voordat je het weet gaat iemand het nog proberen ook. Stel je voor dat het gaat splinteren : rijden we zondag nog lek ook op zandvoort.vriendelijke 7-groeten,
Marco
-
21/04/2012 om 00:20 #13438
Anoniem
InactiefLassen Carter
Is inderdaad een stalen carter, heb het lek gevonden is scheurtje op een punt waar de weg hoger was dan ik vermoede. Morgen wordt het gelast.
Maar heren bedankt voor de tips.
Francesco bedankt voor je aanbod.Wellicht tot zondag op Zandvoort.
Albert Jan van Vliet -
20/04/2012 om 19:02 #13439
Anoniem
InactiefLassen Carter
Bel maar even, ik heb daar wel de nodige contacten voor. Het was me al opgevallen met met de zwarte jattendag.
Volgens mij heb jij een stalen carter.Groet Francesco
-
20/04/2012 om 17:34 #13440
Anoniem
InactiefLassen Carter
Let wel even op Albert. Als je een aluminium karterpan hebt, dan zou ik daar niet zondermeer een nono aan laten lassen. Deze pannen zijn 9 van de 10 gegoten en vereisen een aparte lastechniek. De pan zal gaan scheuren bij ondeskundig lassen en ben je nog veel verder van huis. Tenzij je pan gewoon van blik is natuurlijk…
-
20/04/2012 om 12:03 #13441
Anoniem
InactiefLassen Carter
Rugier,
Bedankt voor de tip.
Denk dat ik voor de zekerheid toch maar het carter los haal om het te laten lassen.Albert Jan
-
20/04/2012 om 10:49 #13442
Anoniem
InactiefLassen Carter
Albert Jan,
Er bestaat volgens mij een soort metalen ‘kneedbaar’ hout dat gebruikt wordt in de centrale verwarmingsindustrie waarmee je een tijdelijke dichting op een verwarmingsbuis kunt aanbrengen. iets soortgelijks heb ik ook wel eens gezien op de uitlaat van een motor van een scheepje.
Probeer het eens in die richting.
De enige goede oplossing is natuurlijk: je carter eraf, laten lassen en weer monteren.
Rugier.
-
-
AuteurAntwoorden
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.