skip to Main Content

Home Forums Techniek Motor Olie en oliefilter zetec blacktop

• Aanmaker
    Onderwerp
    Anoniem
    Inactief

Allen,

Na het eerste jaar echt rijden met de Westfield word het tijd dat er nieuwe olie en een nieuw filter op het motorblok gaan.

Welk type olie moet ik hiervoor gebruiken en heeft iemand toevallig een nummer voor het oliefilter?

Groet,

Joey

Weergave van 1 reactie thread
  • Auteur
    Antwoorden
      Anoniem
      Inactief

Onderdelen

Hoi Alfred,

Onderdelen is voor mij geen probleem om met korting te krijgen. Ik heb bij een autobedrijf gewerkt. 3 panden verderop zit een onderdelen leverancier (USN Centuri) Toen ik bij het autobedrijf wegging hebben ze mij gezegd als je wat nodig hebt moet je maar langskomen.

Is het oliefilter een Mannfilter W719/27? Olie word Castrol 5W30 A5 (voldoet aan Ford gestelde eisen)

Groet Joey

Anoniem
      Inactief

Zetec oliefilter

Hoi Joey,

Ik ben momenteel niet thuis dus kan het nummer niet voor je opzoeken. Zal dat volgende week doen, Het betreft het oliefilter voor een Zetec 2 L NGB. dit is vrij standaard bij een Ford dealer te halen (wel om korting vragen, krijg je meestal wel). Ik heb destijds bij Car builder Solutions (GB)) een aluminium koeler gekocht die past op dit filter. Super eenvoudig en scheelde 5 graden olie temp op het circuit.. Te gerbruiken olie is Full Sintetic 5W30.

Je hoort nog van me.

Greetz Alfred

Weergave van 1 reactie thread
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Back To Top