skip to Main Content

Home Forums Techniek Motor opvoeren Zetec 2.0

  • Aanmaker
    Onderwerp
  • #13292
    Anoniem
    Inactief

    Ik ben in het bezit van een HKT met standaard Zetec 2.0 liter, en wilde graag meer vermogen. Met als uitgangspunt de standaard 136 PK wilde ik graag richting de 160 PK. Met de nodige adviezen op zak inzake gaskleppen, vrij programeerbare kompjoeters en nokkenassen ging ik naar specialist. Helaas gaf de testbank (meten is weten) een teleurstellend beeld, de motor kwam niet verder dan 120 PK. Vervolgens zijn de nokkenassen vervangen en is er van alles geprobeerd, wat helaas nog niet tot enige vermogenswinst heeft geleid. Het plan is nu om het uitlaatspruitstuk te vervangen. Er komt nu één pijp uit de zijkant, en het zou wellicht beter zijn om een 4 in 1 spaghetti of een 4-2-1 spaghetti te monteren. Om meer teleurstellingen te voorkomen ben ik op zoek naar mensen die zoiets gedaan hebben voordat ik weer zo’n 1.000 euro uitgeef. Kan het vervangen van het uitlaatspruitstuk serieuze vermogenswinst opleveren?

Weergave van 5 reactie threads
  • Auteur
    Antwoorden
    • #13296
      Anoniem
      Inactief

      opvoeren Zetec 2.0

      Bedankt voor de hulp en adviezen tot nu toe. Inmiddels zitten er naast de nokkenassen ook een andere kompjoeter in. Het heeft veel voeten in de aarde gehad, want de draadboom van mijn HKT bleek een grote puinhoop. De sensoren bleken wel aanwezig, maar niet in verbinding te staan met de komjoeter. Uiteindelijk is alles goed gekomen, er komt nu 160 PK uit het blok en dat zal waarschijnlijk nog meer worden nadat het bestelde nieuwe uitlaatspruitstuk is gemonteerd. In ieder geval is het speelgoed ineens weer veel leuker om mee te spelen! Wel gelijk een koelingsprobleempje, maar daar start ik open ik even een nieuwe berichtenlijn voor. Jan.

    • #13298
      Anoniem
      Inactief

      opvoeren Zetec 2.0

      0

    • #13299
      Anoniem
      Inactief

      opvoeren Zetec 2.0

      Volgens de laatste meting heeft mijn Zetec 2.0
      ongeveer 187 pk en 218 Nm koppel.
      Luchtinlaat werd vergroot van 40 naar 70 mm,
      andere nokkenassen en andere motorsturing.
      Dit is met een 4-2-1 uitlaatsysteem en het originele spruitstuk. Er zit wel een carter
      van Raceline onder, weet niet of dit enige invloed heeft. Succes verder.
      Jan VL

    • #13300
      Anoniem
      Inactief

      opvoeren Zetec 2.0

      beste jan

      vergeet niet om de drijfstang bouten te vervangen. door arp exemplaren. anders krijg je deze geheid om je oren.(spreek uit ervaring)wil je advies omtrend je zetec mag je altijd contact op nemen we heben er veel van lopen in de Westfields met uiteenlopende vermogens
      vr groet martin born
      http://www.megasportscars.nl

    • #13305
      Anoniem
      Inactief

      opvoeren Zetec 2.0
      lijkt mij toch niet zo moeilijk om meer tehalen uit een zetec.
      ik heb er laats nog een aangepast en toen op de rollerbank gezet en had 158pk met 176nm koppel.

      hier zat wel een vier in een op wat zeker altijd nodig om wat vermogen er uit te persen.

      wat voor een nokkenassen en computer heb je gemonteerd en is dit met de orginele injectie of met throtlle bodies?

      Om vermogen uit een zetec te halen moet het inluitspruitstuk er af en vervangen worden door throtlle bodies of webers.
      Het orginele spruitstuk is gewoon te snel een beperkende factor het zlefde geld voor de uitlaat.

      Mischa

      http://www.speedon.nl

    • #13306
      Anoniem
      Inactief

      opvoeren Zetec 2.0

      Jan, de mensen van het speedcenter in geldermalsen hadden je bij voorbaat al kunnen melden dat de peekaas meestal tegenvallen bij de zetec. Vraag maar eens aan hen wat ze kunnen cq aanraden.

      suc6

      Harm

Weergave van 5 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Back To Top