- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 8 maanden geleden door .
-
Onderwerp
-
Ik ben in het bezit van een HKT met standaard Zetec 2.0 liter, en wilde graag meer vermogen. Met als uitgangspunt de standaard 136 PK wilde ik graag richting de 160 PK. Met de nodige adviezen op zak inzake gaskleppen, vrij programeerbare kompjoeters en nokkenassen ging ik naar specialist. Helaas gaf de testbank (meten is weten) een teleurstellend beeld, de motor kwam niet verder dan 120 PK. Vervolgens zijn de nokkenassen vervangen en is er van alles geprobeerd, wat helaas nog niet tot enige vermogenswinst heeft geleid. Het plan is nu om het uitlaatspruitstuk te vervangen. Er komt nu één pijp uit de zijkant, en het zou wellicht beter zijn om een 4 in 1 spaghetti of een 4-2-1 spaghetti te monteren. Om meer teleurstellingen te voorkomen ben ik op zoek naar mensen die zoiets gedaan hebben voordat ik weer zo’n 1.000 euro uitgeef. Kan het vervangen van het uitlaatspruitstuk serieuze vermogenswinst opleveren?
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.