skip to Main Content

Home Forums Techniek Motor RDW vs zwaardere motor

• Aanmaker
    Onderwerp
    Anoniem
    Inactief

Wellicht een gevoelig onderwerp:

Het is mij opgevallen dat er veel sevens zijn met en zwaardere motor rondrijden dan op het kenteken staat vermeld. Zo ook bij mijn Caterham die ik net heb gekocht. Als ik op de sit evan de RDW kijk, lees ik dat de auto opnieuw gekeurd moet worden. Als ik echter kentekengegevens van diverse auto’s napluis merk ik dat vele SSCN-leden dat echter niet hebben gedaan.

Moet ik mijn auto nu wel/niet opnieuw laten (om-)keuren door de RDW? Is dit wel/niet strafbaar? Kan de verzekering moeilijk doen als er wat gebeurd? Wat zijn jullie ervaringen en welk advies kunnen jullie mij geven?

Met vriendelijke groet,

Piet

Weergave van 2 reactie threads
  • Auteur
    Antwoorden
      Anoniem
      Inactief

Herkeuren is aan te raden

Hallo,

Herkeuren is aan te raden voor iedereen.

Ook wellicht weer voor Johan? Ondanks de problemen uit het verleden, maar de regels zijn versoepeld.

In het verleden moest het moeilijk via Lelystad, maar op dit moment… en het kan zo weer veranderen..;) kan het op ieder lokaal RDW station.

PAS OP alleen voor de auto’s ouder dan 1998.

Twijfel je , mail mij dan via Arno@caterham.nl , maar verkleinde foto’s graag en zorg inderdaad voor je uitlaat, maar als jullie auto door de APK komt dan is het geen probleem.

Ik heb er inmiddels meerdere gedaan.

Gr Arno

Anoniem
      Inactief

Laten herkeuren is in ieder

Laten herkeuren is in ieder geval vragen om ellende, dik kans dat je niet door de keuring komt als niet standaard voertuig vanwege bijvoorbeeld geluidsnormen en dan ben je wel je kenteken kwijt. Zolang j niet meer cilinders hebt, kom je gewoon door je APK. Formeel rijdt je niet volgens de regels maar daar ben je dan lang de enige niet in. Geen idee of er jurisprudentie is in dit soort zaken in geval van een schadeclaim.

johan

Anoniem
      Inactief

Zwaardere motor kg of pk’s

Hoi Piet

Officieel mag je 20% meer vermogen hebben dan opgegeven op je kenteken, voor jou dus 76 kW 103 pk. Ik weet hoeveel pk’s je meer hebt.

Maar je hoeft niet bang te zijn ook niet bij een APK daar word alleen het aantal cilinders geteld, er wordt geen vermogen gemeten.

Ik heb nog nooit gehoord dat er een 7 moest worden geherkeurd omdat het vermogen niet klopte.

En er zijn 7ens die bijna 1 pk per kg hebben.

Bij oudere 7ens is alleen het aantal cilinders vermeld andere gegevens zijn nooit geregistreerd in die jaren. Na 1972 is de registratie verbeterd in de 80er jaren is veel meer vast gelegd. Kitcars was in die jaren een probleem er kon toen alles op het kenteken gezet worden.

Of je moet meer dan 4 cilinders hebben.

Ferry

Anoniem
        Inactief

Zwaardere motor,

Ik heb in mijn Donkervooirt van 1990 een zwaardere motor ingebouwd. Bij de verzekering navraag gedaan en deze zei dat er geen bezwaar was als ik er maar geen “Ferrari motor” in gebouwd had.

Weergave van 2 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Back To Top