Home Forums Te koop aangeboden VM77 CSP 2.0 DTA

Tags: 

Dit onderwerp bevat 0 reacties, heeft 1 stem, en is het laatst gewijzigd door Profielfoto van Erik den Ouden Erik den Ouden 1 week, 5 dagen geleden.

• Maker
    Onderwerp
    Profielfoto van Erik den Ouden
    Erik den Ouden
    Bijdrager

Na jaren bijna ongebruikt te zijn ben ik nu toch echt van plan om mijn zeer bijzondere VM77 super seven te koop te gaan zetten. Ik heb de seven in het bezit sinds 2000 en heb hem gekocht van de bouwer dus ben de 2e eigenaar. In 2004 ben ik in contact gekomen met CSP autosport om de 2.0 C20XE motor te tunen. Uiteindelijk is dit project uitgegroeid tot een jarenlang durend en volledige revisie waar op bijna niets is bespaard. Het is teveel om op te noemen maar als voorbeeld kan ik noemen:

– Titanium drijfstangen
    – Maximaal geflowde coscast kop met high compressie zuigers
    – Handgemaakte carbon airbox
    – Dry-sump systeem
    – Custom gemaakte 4-1 uitlaat
    – DTA systeem met 8 injectoren (dubbele injectoren per inlaatspruitstuk)
    – Lichtgewicht vliegwiel

Het resultaat is een 240 PK atmosferische 2.0 motor die maximaal 9.000 toeren kan draaien (testbank en bouwrapport aanwezig). Het programmeerbare DTA systeem heeft 2 injectiegalerijen waarvan 1 direct op het blok. Deze zorgt voor een directe respons op het gaspedaal. De andere galerij injectoren gaan mee doen vanaf 5.000 toeren en nemen het volledig over bij de hogere toerentallen. Hierdoor blijft de verbranding optimaal ook bij 9.000 toeren.

Ondanks dat alles full tune is gebouwd was het uitgangspunt dat er ook rustig en smooth mee gereden moest kunnen worden. Rustig rijden over dijkjes en door bossen gaat alsof het een normale 2.0 is!

Na de algehele revisie heb ik nog maar ca. 2.000 km gereden. Dit komt omdat mijn leven een stuk drukker is geworden vanwege werk en gezin. De laatste 5 jaar heb ik er maar een enkele keer per jaar mee gereden en altijd heb ik gedacht dat ik hem nooit weg zou doen. Tenslotte kost deze auto ook maar weinig geld per jaar.

Inmiddels ben ik verhuisd (auto staat elders bij een bedrijf in een geconditioneerde ruimte) en beland ik weer in een nieuwe fase wat mij heeft doen besluiten om met pijn in mijn hart mijn bijzondere auto te gaan verkopen. Het liefste aan iemand die houdt van techniek, verantwoord sportief rijden en hem met liefde wil onderhouden.

Ben jij die persoon? (Meer foto’s staan o.a. ook op Autoscout24.nl bij https://www.autoscout24.nl/aanbod/caterham-others-vm77-superseven-csp-benzine-groen-c0b8f74f-f749-bf74-e053-e250040a7232?cldtidx=1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.