- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 8 maanden geleden door .
-
Onderwerp
-
Het moet er toch eens van komen. Zeker na het laatste bezoek aan de rollenbank. Ik overweeg een Zetec blok in te bouwen i.p.v. mijn huidige overigens nog prima maar wat tamme 1.6 CVH. Hier nog verder in investeren voor wat meer PK’s is eigenlijk geen goede optie meer.
Vragen :
1) Ford bak past toch altijd op een Ford Zetec of (D)OHC blok en geeft verder geen differentieel of aandrijf problemen?
2) Advies over 1.8 of 2.0 (2.0 heeft voorkeur) blok en waar haal je een beetje betrouwbaar/nieuw/gereviseerd blok incl. computer vandaan (kosten/PK’s?)?
3) Wat geeft de grootste inbouw problemen motorsteunen, elektra, ruimte onder kap of andere zaken?
4) Hoe/Waar los je het uitlaat item goed op?
5) Wat geeft ombouw van RHD naar LHD aan werk naast accu verplaatsen, dashb/stuur ombouwen en stuurstang vraagstukken? Vergeet ik wat…..??Alle reacties en tips (tel/mail) zijn meer dan welkom voordat ik volgende winter aan dit voor mij grootse technische avontuur begin.
Bedankt,
Robert
06-51244317
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.