skip to Main Content

Home Forums Techniek Motor Zetec in Westfield (i.p.v. 1.6 Ford CVH) en ombouw RHD naar LHD advies!

  • Aanmaker
    Onderwerp
  • #12914
    Anoniem
    Inactief

    Het moet er toch eens van komen. Zeker na het laatste bezoek aan de rollenbank. Ik overweeg een Zetec blok in te bouwen i.p.v. mijn huidige overigens nog prima maar wat tamme 1.6 CVH. Hier nog verder in investeren voor wat meer PK’s is eigenlijk geen goede optie meer.

    Vragen :
    1) Ford bak past toch altijd op een Ford Zetec of (D)OHC blok en geeft verder geen differentieel of aandrijf problemen?
    2) Advies over 1.8 of 2.0 (2.0 heeft voorkeur) blok en waar haal je een beetje betrouwbaar/nieuw/gereviseerd blok incl. computer vandaan (kosten/PK’s?)?
    3) Wat geeft de grootste inbouw problemen motorsteunen, elektra, ruimte onder kap of andere zaken?
    4) Hoe/Waar los je het uitlaat item goed op?
    5) Wat geeft ombouw van RHD naar LHD aan werk naast accu verplaatsen, dashb/stuur ombouwen en stuurstang vraagstukken? Vergeet ik wat…..??

    Alle reacties en tips (tel/mail) zijn meer dan welkom voordat ik volgende winter aan dit voor mij grootse technische avontuur begin.

    Bedankt,

    Robert
    06-51244317

Weergave van 7 reactie threads
  • Auteur
    Antwoorden
    • #12917
      Anoniem
      Inactief

      Zetec in Westfield (i.p.v. 1.6 Ford CVH) en ombouw RHD naar LHD

      Voor de motor zou ik kijken bij Fred v. Rems in Alkmaar.
      072-5408080.

      Deze heeft namelijk nog een komplete zetec liggen met andere nokkenassen erin, draadboom met aangepaste ecu .

      Motor heeft horen zeggen weinig km. gelopen.
      Garantie geeft hij altijd op zijn motoren.
      Ik meen dat de prijs 1500-1750 euro bedroeg.

      Groeten
      Ronald

    • #12919
      Anoniem
      Inactief

      Zetec in Westfield (i.p.v. 1.6 Ford CVH) en ombouw RHD naar LHD

      Ja ik heb de rs turbo in een westfield se liggen en ben zeer tevreden vereist wel geduld en fantasie om alles er in te krijgen

    • #12920
      Anoniem
      Inactief

      Zetec in Westfield (i.p.v. 1.6 Ford CVH) en ombouw RHD naar LHD

      In de winter wil ik graag mijn Westfield Se 1.6 cvh ombouwen dmv een ander motorblok. Dit zou dan een 1.6 cvh turbo blok worden. Zijn er leden die ervaring hebben met deze combinatie.

    • #12922
      Anoniem
      Inactief

      Zetec in Westfield (i.p.v. 1.6 Ford CVH) en ombouw RHD naar LHD

      Hallo,
      Aangezien Westfield deze motoren zelf ook gebruikt,
      moet er voldoende documentatie en onderdelen voor inbouw
      zijn bij importeur / fabriek!
      Ga eerst informatie halen bij Martin in Lelystad. Misschien weet hij ook een goed blok te vinden.

      Ben ik straks de enige in de club die nog een CVH blok
      heeft?
      Groeten van Erik!

    • #12923
      Anoniem
      Inactief

      Zetec in Westfield (i.p.v. 1.6 Ford CVH) en ombouw RHD naar LHD

      Als je voor een andere motor kiest is de keuze voor een Duratec i.p.v. ook een overweging. De Duratec is veel lichter (lichtmetalen blok) en heeft zeker zoveel tuning potentie. Nadeel is wel dat de constructie iets hoger is dan de Zetec (carterpan inkorten is goed mogelijk). Veel succes!

    • #12924
      Anoniem
      Inactief

      Zetec in Westfield (i.p.v. 1.6 Ford CVH) en ombouw RHD naar LHD

      Het anker is ook niet zo’n probleem, die ligt bij mij altijd in het midden

    • #12925
      Anoniem
      Inactief

      Zetec in Westfield (i.p.v. 1.6 Ford CVH) en ombouw RHD naar LHD

      Tja de pedalen maar daar was aan gedacht! Maar scherp opgemerkt. Overigens deze pedalen-constructie blinkt niet uit wat betreft functionalitiet maar dat is al aangepast. Zo schoof het gaspedaal over z’n as, gaf dus maar 75% en eindigde deze op een framebalkje. De slag grote is oorspronkelijk ook niet helemaal optimaal. Bedankt voor je reactie.

    • #12926
      Anoniem
      Inactief

      Zetec in Westfield (i.p.v. 1.6 Ford CVH) en ombouw RHD naar LHD

      ik zou ook de pedalen verplaatsen
      groeten rob

Weergave van 7 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Back To Top