RCB HS20

Remy
Offline
Lid geworden op: 22/12/2010

RCB Seven HS20
Het betreft hier de eerste RCB van Nederland (ondertussen zijn er 3). In 2010 helemaal naar wens gebouwd door de fabriek in Edling.
Vanaf het eerste moment dat we de RCB zagen waren we verkocht. Dit is nog steeds de mooiste se7en die ooit gebouwd is.De afwerking en het oog voor detail is van een ongekend niveau waar Joop nog wat van kan leren. Samen met het hoogtoerige atmosferische Hondablok dat doortrekt tot dik boven de 9000 RPM een fantastische auto. Niet alleen qua looks, maar ook qua prestaties. Nog steeds produceert deze beauty een lach van oor tot oor. Niet alleen bij de bestuurder, maar zeker ook bij de voorbijgangers.

Op dit moment staat er ongeveer 26000 km op de teller.

Na de aanschaf hebben we een jaar later nog wat upgrades uit laten voeren waaronder een op maat gemaakte airbox om ook onder vollast “schone/koele” lucht aan te kunnen. Dit in combinatie met een brandstofkoeler heeft er toe geleid dat het door Honda opgegeven vermogen ook daadwerkelijk gehaald wordt onder langdurige vollast en bij warm weer.

Ook is het differentieel uitgewisseld voor een Quaife sper.

Als je een indruk wilt krijgen van de potentie van deze auto en je Duits is niet al te slecht, dan hierbij een test:

http://www.auto-motor-und-sport.de/einzeltests/rcb-7-hs20-test-rennstrec…

En de link naar de fabrikant: http://www.rcb7.de

Hieronder een samenvatting van de auto:

Standaard HS20

Chassis: Chroom Molybdeen (D20/D25)
Karosserie: Aluminium 1mm en carbon (neus/spatborden /kofferdeksel/verlichting/cockpit/stoelen)
Motor: Honda S2000 (F20C)
Vermogen: 243,7 PK bij 8505 RPM (RPMmax 9350)
Koppel: 212Nm
Transmissie 6bak CR
Aandrijving: achterwiel met sperdifferentieel
Koppeling: Hydraulisch
Wielen voor: 17″x7,5J/215/45/17 (Kumho V70A)
Wielen achter: 17″x9J 255/40/17 (Kumho V70A)
Remmen v: 4 zuigers Magnesium remklauw met geperforeerde schijven.
Remmen a: 1 zuiger remklauw met geperforeerde schijven
phanging: Onafhankelijk met Nitro schokbrekers, verstelbaar in hoogte en demping.
Tank: Aluminium tank met schuimvulling en catchtank
Gewicht: 600kg incl. vloeistoffen
Topsnelheid: 245 km/u
0-100 km/u: 4,0 seconden

Extra opties:
Upgrade differentieel naar Quaife
Carbonstoelen
4 puntsgordels
carbon binnenspielgel
ronde voorruit
gespoten dubbele rolbeugels
2-delige deuren (splitsbaar)
carbon voorspoiler
dubbele cockpit
12 volt aansluiting
navigatiehouder (Zumo500)
ATS velgen
Dakje
Verstelbare uitlaat (3 standen)

De auto is op het moment getaxeerd door Steijn Sportscars Taxaties op €65.000
Wim van Steijn vertelde me ook dat de waarde van zo’n auto nooit ver onder de 50K zal komen te liggen.

Oftewel, een superauto met meer potentieel dan ik er ooit uit heb kunnen krijgen, waarbij de afschrijving bijna te verwaarlozen is.

rcb_0-1

55.000,-